7 Haziran 2013 Cuma

Borsaya İlk Adım

Ben küçükken babam sürekli televizyondan ve diğer kaynaklardan güncel piyasa verilerini takip etmeye çalışır, kimi zaman sevinir ama çoğunlukla da kaybettiği paraları düşünüp hayıflanırdı. Ben de babama özenir, büyüyüp de kendi yatırımlarımı borsada değerlendireceğim günlerin hayalini kurardım. Lise, üniversite, doktora derken şu güne kadar oturup borsa nedir, hisse senedi nedir, nasıl alınıp satılır gibi konularla uğraşmaya vaktim olmadı, ama artık sanırım bir yerden başlamak gerekiyor. Borsa ve ilgili konularda en ufak bir bilgim olmaksızın giriştiğim bu macera esnasında öğrendiklerimi başkaları ile paylaşabilmek ve belki de bu konuda deneyimli kişilerin tavsiyelerine kulak verebilmek amacı ile bu sayfayı oluşturdum. Nasıl ki öğrenciler derslerde öğrendikleri bilgileri defterlerine not düşerler, işte burası da benim borsa defterim.

Dediğim gibi, borsa ve alakalı konularda bilgim minimal düzeyde. Tek bildiğim, borsanın riskli ama aynı zamanda en yüksek getiri potansiyeline sahip yatırım enstrümanı olduğu. Şu ana kadar yaptırdığım tek hazırlık kendime hisse senedi alıp satabileceğim bir yatırım hesabı açtırmak oldu. Bundan sonraki günlerde büyük ihtimalle yoğun bir araştırma dönemi bekliyor beni. Sonra da işin çalışma prensibini anlayana kadar ufak miktarlarda alış ve satış işlemleri yapacağım. Eğer zamanla kendimi yetkin hissedersem, borsada değerlendirdiğim yatırımların miktarını yavaş yavaş arttırırım.

Şu an için hedefim borsa verilerini en hızlı ve güvenilir bir şekilde alabileceğim ve daha sonra da bu verileri analiz edebileceğim teknik altyapıyı oluşturmak. Bir sonraki yazım da büyük ihtimalle bu amaç ile kullanılabilecek bilgisayar programları ve cep telefonu uygulamaları üzerine olacak.

Ülkenin gezi parkı olayları ile çalkalandığı ilginç bir dönemde başladığım bu macerada her türlü destek ve tavsiyeye açığım. Söyleyecek bir şeyleri olan herkesi yorum bölümünü kullanmaya davet ediyorum. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder